Gelombang Rakyat

BLOW - Bloggawan Soal Siapa Tukang Suruh Suruhanjaya Pilihanraya? Bila Nak Bebas Supaya Adil.??

Zizi - Cucu Tok Bebayang Acheh

Wa selalu fikir, jika SPR ialah Suruhanjaya PilihanRaya Malaysia, siapa tukang Suruhnya?

Dari Blog Terlerai Kata Terungkap Bicara:

My Photo

pendikar gunung kriang
Saya cuma seorang insan yang tidak penting di kalangan 25 juta rakyat Malaysia tapi masih memasang impian untuk menyaksikan kewujudan sebuah Malaysia baru tanpa penindasan dan penipuan. Saya berasal dari Pulau Pinang. Kini menetap di Alor Star dalam radius 10 km dari Gunung Kriang yang terkenal dengan pengeluaran batu kristalnya itu.
View my complete profile

Pos terkini:

Friday, February 13, 2009

Mengapa SPR Memberi Layanan Berbeza Antara PRK Permatang Pauh Dengan PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau?

Cuba bandingkan fakta PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau dengan PRK Permatang Pauh tempoh hari:

i) Muktamar Agung PAS: 15 hingga 17 Ogos 2008

ii) Hari penamaan calon PRK Permatang Pauh: 16 Ogos 2008.

Mengapa SPR ketika itu tidak menetapkan hari penamaan calon PRK Permatanng Pauh pada 18 Ogos iaitu sehari selepas muktamar PAS selesai?


Dari Blog Bawean Termenung:
Foto Saya
admin muda
“Barang siapa yang mati dan belum berperang dan tidak terlintas dalam dirinya untuk berperang, maka dia mati dalam prilaku orang munafik”.(H.R. Muslim)
Lihat profil lengkap saya

2/14/2009

SPR PERLU DISOAL - Malaysiakini

setelah menafikan kuasa speaker dan mahkamah,
terkini SPR coba menjadi pak dukun politik pula
dengan mengatakan diadakannya prk ini setelah keadaan politik
aman dan tidak memanas..wukaka..wuii..


Sambungan di sini:

http://suwaritimur.blogspot.com/2009/02/spr-perlu-disoal-malaysiakini_14.html

Ini soalan wa...

Soalan:

Tempoh kempen Pilihanraya 9 hari, calon tiada ucap apa-apa malah saling berpelukan damai di antara satu sama lain. Selainnya sejuk dan tidak panas. Tiada perang poster, di sana sini ada dua tiang bendera sahaja. Semua memelihara keselamatan negara.

Adakah ini SPR ialah Suruhan UMNO Pilihanraya Malaysia..?

Sepertimana pandangan Lim Kit Siang, di Blognya:
Profile Lim Kit Siang

Bukit Gantang/Selambau by-elections on April 7 - another example of craven subservience of Election Commission to serve Umno interests

February 13th, 2009

In his six weeks as the new Election Commission Chairman Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof had taken two decisions which have further undermined public confidence in the independence, professionalism and integrity of the Election Commission as they clearly serve Umno’s political agenda – the unconstitutional rejection of the Perak Speaker’s decision on the resignation of two PKR state assemblymen/executive councilors resulting in two state assembly vacancies (facilitating Najib’s illegal and unconstitutional grab for power in Perak) and today’s decision to fix the by-election dates calculated to best serve the political interests of Umno.

The Election Commission should reconsider to fix earlier by-election dates to demonstrate that it is not beholden to any political party’s dictates – even coming from Umno!

Sambungan di sini:

http://blog.limkitsiang.com/

Selepas Perak Darul Ridzuan menjadi Perak Darul Rampas, demokrasi yang mati, disimbah asid pula supaya bangkainya pun lenyap!

Dari Blog Pahang Daily OnLine:

Saturday, February 14, 2009

Eksklusif: Penentuan Tarikh Pilihanraya Kecil Di Bukit Gantang Dan Bukit Selambau Menjelaskan Bukti Kukuh SPR Rupanya Memang Barua UMNO

KUALA LUMPUR [6.16 am] - Ternyata kini benarlah telahan semua pihak bahawa Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) kini tidak lagi menjadi badan bebas. Rupa-rupanya badan itu kini benar-benar menjadi "tali barut" dan merupakan sebahagian daripada UMNO dan Barisan Nasional.

Sambungan di sini

Pahang Daily Online





TopengPerak di Blognya Perisik Rakyat...

Saturday, February 14, 2009

SPR Boneka UMNO

Pemilihan tarikh pilihanraya kecil bukit Selambau dan Bukit Gantang adalah atas arahan Najib. Dan ini bukan kali pertama Najib member arahan kepada SPR. Dalam kes Perak, dalang dibelakang rampasan kuasa Perak ialah Najib, dengan memberikan arahan kepada SPR tentang apa tindakan yang perlu dilakukan . SPR cuma tukang endorse saja.

Lagi di sini:

http://perisik-rakyat.com/

Dari Blog BLOW:

BLOW - Cadangan Semua Pemimpin Dan Pekerja SPR Kini Ditukar..! Boleh..? Malaysiakini

Tok Bebayang Acheh Dan Cucunya - Zizi


Zubli Zainordin Avatar

Zubli Zainordin

Maklumat dedahan Man Saman Kati, amat serius. Kredibiliti mereka mula diragui. Saya mencadangkan supaya Anwar Ibrahim, Abdul Hadi Awang, dan Lim Kit Siang, supaya mengesahkan butiran tersebut.

Supaya seluruh pemimpin dan warga SPR ditukarkan kepada individu di kalangan Rakyat Malaysia yang betul-betul bebas dari sebarang arahan pemimpin parti politik.

Ini boleh menjamin pilihanraya di Malaysia adil dan saksama.

InsyaAllah bersambung...



0 comments: