Gelombang Rakyat

BLOW - Lawak Pemimpin - Mesyuarat Pertama...Memang Gelap..!

Cucu Cina AchehZiZi,

Cucu Tok Acheh Pedagang Cina

Ahli BLOW - Blogger Wawasan
Prima Maya Bloggers Network @ Selangor Malaysia


Rampasan kuasa yang ngeri. Perak masih diselubungi kegelapan. Sejak awal, gelap, kini dengan kerajaan Barisan Nasional diberi kuasa di negeri Perak, terus-terusan gelap! Itu Lah gambarannya.

Nape? Tak fercaya ker?

Entah Lah, mana wa tau...

Wa rasa memang lawak jadinya!

Begini...

Orang Minyak
emenang.com
[ More from www.astro.com.my ]

...

Ahli 1: Macam mana ni, mesyuarat pertama dia dah tunjuk kelemahan. Janji pukul 9 pagi, ini sudah pukul berapa? Lewat dia ni!

Ahli 2: Aku memang menyampah dengan dia ini. Dia memang tak layak jadi Bos kita. Tak tepati waktu.

Ahli 3: Eh, kamu semua hadir ke upacara semalam?

Ahli 4: Hadir, kenapa?

Ahli 3: Aku tak nampak siapa yang dipilih...Macam mana rupa orangnya.

Ahli 1: Ha-ah, aku pun tak nampak. Apa dia pegang nampak, tapi dia nya aku tak nampak.

Ahli 5: Lu tak nampak, pakai spek lah.

Ahli 2: Eh apek, aku ni memang pakai spek, tapi aku jugak tak nampak dia. Gelap.

Ahli 1: Aku memang yakin, kita dah tersalah pilih. Dia tak layak. Patut kamu jadi Bos kita. Sebab kamu cerah sikit. Baru gah masa upacara itu.

Ahli 5: Nak celah kasi gua Lah jadi Bos.

Ahli 4: Diam Lah Apek. Dah Lah pendek, cakap meninggi plak.

Ahli 3: Woi! It fail apa diselak-selak kat kerusi utama tu?

Ahli 2: Mana?

Ahli 3: Tu, kat kerusi sepatutnya Bos duduk...

Bos: Ehem! Saya sudah berada di sini sejak pukul 8:45 pagi tadi. Saya dengar semua percakapan anda semua.

(Tercengang!!!)

Ahli 2: Bunyi macam ada orang bercakap, tapi mana orangnya?

Bos: Minta perhatian semua. Agenda pertama mesyuarat kita. Camry! Nampaknya semua dapat sorang satu. Saya dimaklumkan Camry semuanya dalam keadaan baik. Cuma masing-masing perlu tukar minyak hitam sahaja...

...

Kuang! Ge!! Lap!!!

4 comments:

Isa said...

Jangan dihina kejadian ciptaan tuhan.... hina peribadi takpa kalau dia salah untuk teguran.

Hitam.hitam..si tompok manggis, Bilal bin Rabbah a.s. lagi hitam

A Mum of Three Mohd said...

Dear Zubli...

ha...ha...ha..ha...
Gelap.... yes gelap indeed!!!
Suara dengaq tapi tak nampak, sebab gelap. Nak bagi cerah sikit kena pi belajaq dengan Mat Tempe.
Cerah sikit pun jadi Lah nor.....!!!

ZiZi said...

ISA

Betul.

Ini saya terima.

Maafkan saya.

Insaf.

ZiZi said...

A Mum Of Three Mohd

Maaf, ini saya setuju dengan ISA.

Saya insaf.

Tegurlah jika saya tersalah dan tersilap, saya terima...