Gelombang Rakyat

BLOW - Manusia Merencana Allah Menentukannya..!

Cucu Cina AchehZiZi,

Cucu Tok Acheh Pedagang Cina

Ahli BLOW - Blogger Wawasan
Prima Maya Bloggers Network @ Selangor Malaysia

Begitu yang kita tahu...

Manusia Merencana Allah Menentukannya.

Man Proposes The God Disposes.

Entah apa niat merampas kerajaan Negeri Perak, Rakyat Malaysia tidak manfaat apa pun. Bertambah celaru lagi ada.

Niat nak gelembongkan moral UMNO dan BN dengan cara gitu-gitu..? Akhirnya individu dan seluruh Rakyat Malaysia tidak akan terima perbuatan keji sebagai peningkatan keheroan.

Walaupun The Grand Design telah memenuhi kehendaknya, ketika mana pulas pulasan, duri durian telah dilakukan, redah meredah, pijak memijak, hilang menghalang, kopek memutin, macam-macam dirty tricks telah dilakukan untuk kesempurnaan satu konspirasi dahsyat.

Tapi, Allah Yang Maha Kuasa, Maha Tahu yang terbaik untuk hamba-Nya, siapa di antara mereka jika ada yang ikut jejak musuh-Nya yang nyata, memperlihatkan tandok dan taring, kemakaran itu berlaku, namun diturunkan-Nya pula nikmat dalam nur untuk mereka yang sabar, solat dan munajat. Mencari keredhaan-Nya.

Sekarang macam mana? Tak nak bubar DUN, tak mengapa.

Muhammad Nizar Jamaluddin pemimpin yang bijaksana, masih mematuhi rule of law walaupun kekejian menampakkan kemenangan membayangi tindakan dan kepemimpinannya.

Ya, kemenangan sementara sahaja. Namun akhirnya kemenangan total milik Rakyat juga. Mulia jadinya pemimpin dituduh derhaka, sedangkan niat dan perbuatannya kelihatan tiada lain mementingkan dan mahu memanfaatkan Rakyat juga.

Siapa sangka, DUN tak bubarpun, pilihanraya kecil P 59 dan N 25 - 2 Bukit pula - Bukit Gantang dan Bukit Selambau bakal terjadi juga.

Cadangan saya, semua pihak kembali ke jalan-Nya.

The Grand Design elok dibubarkan sekarang. Stop all these nonsense!

Paling buruk ialah jika ada idea The Grand Design nak mempengaruhi atau memberi arahan baru yang memungkinkan terlihatnya ada yang tak kena keputusan SPR Jumaat ini, untuk menentukan ada atau tidak piliihanraya kecil P 59 Bukit Gantang dan N 25 Bukit Selambau.

Masih berani melawan dan menentang taqdir-Nya..?

Atau kembali menjadi pemimpin terbaik untuk Malaysia.

Apakah seronoknya berjawatan tinggi dan banyak, tapi sanggup turun menjadi Pengerusi Badan Perhubungan Negeri Perak sahaja.

Wakakak!

Jom Wak kita pergi mancing kat Gunung Semanggol..!

Sementara kami fisying...ini...

Bacaan menarik:

http://alditta.blogspot.com/2009/02/p59-and-n25-time-for-two-referendums-on.html

10 February 2009

P59 and N25 - Time for two referendums on Najib.....

Just when I thought that politics in Malaysia could not get more exciting, it does. Prime Minister in waiting, Najib Tun Razak, made a bold and successful maneuver to wrest the state of Perak from the Pakatan Rakyat coalition. He knew he would take a short-term hit to his popularity not only in the state of Perak but in other parts of the country as well. His strategy of buying...

More here:

http://alditta.blogspot.com/

0 comments: