Gelombang Rakyat

BLOW - Paloi Mulau Ajak Klik Baik Punyia Info Kat Al Jazeera English..! Jom!

Cucu Cina AchehZiZi,

Cucu Tok Acheh Pedagang Cina

Ahli BLOW - Blogger Wawasan
Prima Maya Bloggers Network @ Selangor Malaysia

Sebelum mendengar semua ini

Sultan Perak memberi isyarat kepada Muhammad Nizar Jamaluddin, "Sesungguhnya Allah bersama mereka yang sabar".

Ayat-Nya itu.

Saya tambah, untuk Anwar Ibrahim, Muhammad Nizar Jamaluddin, dan semua di Perak...

Sesungguhnya mohonlah pertolongan dengan sabar dan solat.

Pada saya, semua sabar.

Fahami due process.

Pakatan Rakyat mestilah sekarang bergerak daripada Reformasi kepada Transformasi.

Pada saya, Tuanku Sultan Perak faham siapa akan menang akhirnya. Mereka yang sabar.

Fikir tengok, pada saya Mohd Najib Abdul Razak, tak sabar. Tak tunggu PRU 13 pun untuk tawan Perak kembali. Mohd Najib Abdul Razak, tergesa-gesa. Ada sebabnya.

Ini komen dari Paloi Mulau:
paloi bin mulau kata...

saudara,

terima kaih kerana highlight komen saya tersebut. kita boleh baca di sini aljazeera telah pun menembak najib dengan peluru yg Sultan Azlan hadiahkan.

http://english.aljazeera.net/news/asia-pacific/2009/02/20092694014601362.html

The Barisan Nasional (BN) claimed control of the state government after the three elected representatives, two of whom are facing corruption charges, quit their parties and backed the ruling party as independents.

lu tengok hehehe...facing corruption...amende la lu ni. itu pun mau cilok.

News Asia-Pacific

Defections roil Malaysian politics

Najib, right, of the ruling Umno may get a popularity boost from the power struggle in Perak [AFP]

Malaysia's national ruling party and the opposition are headed for a political showdown in the northern state of Perak over the defection of three legislators.

The Barisan Nasional (BN) claimed control of the state government after the three elected representatives, two of whom are facing corruption charges, quit their parties and backed the ruling party as independents.

The Pakatan Rakyat (PR), or People's Alliance, in a last-ditch attempt to hold on to power, refused to cede control of the state despite orders by the sultan to hand power to the BN.

http://english.aljazeera.net/news/asia-pacific/2009/02/20092694014601362.html

Sabar..! Sabar..!! Sabar..!!!

Nota:

Paloi Mulau menambah, asal info dari Radenjowo dan di Blognya notoumno ada banyak lagi pendedahan...

Wa'alaikumussalam ISA,
Kabar baik!
Itu bukan buah kiwi saya. Pokok kiwi saya dijangka pada Julai 2010 akan berbuah.
Itu pendapat yang amat bernas. Bila ada masa, kita boleh cakap-cakap hal tu. Saya kira WakRaden kita tuada tanah kalau nak buat.

February 6, 2009 11:55 PM

radenjowo

Mari dalamkan kubur UMNO - Banyak komen yang kasar kasar, celupat di tinggalkan pelayar UMNO yang dungu dungu. Wakakak !!! Sebab apa aku kata dungu, sebab diorang ingat blog aku ni t...

4 comments:

paloi bin mulau said...

kredit untuk radenjowo sebenarnya. beliau yg mula siarkan cerita aljazeera tersebut. teman cuma hebahkan.

tapi teman tak sangka pulak aljazeera mau sirkan cerita yg kita anggap masalah tempatan saja.

biasanya cerita yg mempunyai nilai2 antarabangsa saja disiarkan. jadi kesimpulannya cerita amno mencilok ni mempunyai nilai antarabangsa kot.

mesti bangga giler ahli amno muahahaha

Isa said...

Ha..ha..ha.. sambung gelak paloi in mulau....

Pak Arab pun tumpang gelak sama...ha..ha..ha..

ZiZi said...

Radenjowo

Nanti kita kasih kredit kat dia.

No Lem,

Paloi bin Mulau, relaks jah...

Kasi lagi info kat sini ya...

ZiZi said...

ISA

Wakakkah...

Ini best punyia komedi.