Gelombang Rakyat

BLOW - Tau Dak Brape Polior MB Pegang..?

Cucu Cina AchehZiZi,

Cucu Tok Acheh Pedagang Cina

Ahli BLOW - Blogger Wawasan
Prima Maya Bloggers Network @ Selangor Malaysia

Selepas wa pos tadi, wa dahaga, wa pergi ke warong tadi semula dan wa order Kopi Jantan kaw punyia satu cyiawan.

Wa tanya tokeh warung ada tak dia, mantan tin susu pekat? Dia tanya nak wat apa. Wa terangkan, wa nak lilit tali pancing ikan, nak gi mancing kat Gunung Semanggol. Dia kata, ada. Cantik!

Ewah, dua orang Perak tinggal kat Shah Alam berbual tadi masih ada kat situ.

Wa dengar lagi...

Oghang Perak 1: Kamu tau dak berapa polior MB Perak Darul Rampas pegang?

Oghang Perak 2: Entah, 2 kot. Had polior yang dia punye ler.

Oghang Perak 1: Kepala hotak kamu berjamboi. Bukan itu. Maksud aku po lior!

Oghang Perak 2: Polior tu ape?

Oghang Perak 1: Polior pun kamu tak tau..?

Oghang Perak 2: Polior aku aku tau ler!

Oghang Perak 1: Bukan itu, had yang itu sapah pun tak sior. Ini maksudnya polior MB.

Wa pun mencelah, Portfolio.

Orang Perak 1: Ha-ah, betoi kata dia ni tadi. MB Perak Darul Rampas,
BLOW- Semua Dia Nak Kondoi !!! - Nampak sangat, belum apa-apa sudah tidak mempercayai orang lain bila dia sendiri memonopoli dan mengawal semua portfolio-portfolio penting yang melibatkan ...

Tak semiak betoi..! Semue jawatan dia nak bolot, nak rampeh..!

Wa tergelak, selesai minum, dapat mantan tin susu pekat, wa pun bangun dan mencari Lap Top untuk pos ini...

2 comments:

Shitsurei shimashita said...

hehe!!! teringat iklan masa dulu org perak cakap pasal bola sepak eropah.

ZiZi said...

Shitsurei Shimashita

hehe!!!

Iyer ke?

Cite skit lagi...

Please...