Gelombang Rakyat

BLOW - Wa Tak Syok Kalau Badan Bebas - Tapi Tak Adil Dan Memihak..! Malaysiakini

Zizi - Cucu Tok Bebayang Acheh

Wa tak tahu Lah siapa yang diberikan tanggungjawab dan amanah untuk bebas, tidak berkecuali, dan jelas keadilannya.

Bila tiba pilihanraya, begini Lah yang terjadi.

Jika pemimpin, parti, dan pakatan langgari peraturan, memang kena. Ada kala, segera pula...

Jika pemimpin, parti, dan gabungan langgari peraturan, tidak mengapa, dan tidak diapa-apakan. Pejam sebelah atau kedua-dua mata!

Apa mende ini semua?

Laporan begitu juga. Politik wang ke, rasuah ke...

Pada satu pihak ada yang disiasat serta-merta! Fuyooo! Tapi kalau di pihak lain, pergerakan kura-kura dari Kangar Perlis dah sampai Segamat Johor umpamanya punyia Lah laju. Siasatan belum bermula, jika bermula ditangguhkan, jika tidak ditangguh, disenyapkan.

Begitu jugak. Jika perhimpunan itu bersih, aman, duum! Kena, tiada permit ye? Jika selainnya, ada permit ke? Tak kena, yeah!!!

Konfius jadinya.

Macyiam Lah lagi.

Manyak yang tak kena Wa nengok.

Tapi nak wat cam ner?

Pihak yang ada kuasa kelihatan macyiam nyalahguna kuasa.

Keadilan tidak dapat ditegakkan.

Bebas? Itu fakta ke auta?

Adeh!

Sila lihat bukti ini:

Catatan ~♥ UmmiAnni ♥~ ke (`•.¸♥ UmmiAnni ♥ ¸.•´) 2/14/2009 11:51:00 PM Kalangan Pejuang Bloggers Network Perak Malaysia







tak sabornye dema.....

Al-kisahnya di sini:

http://haninasution.blogspot.com/

Adil, Cekap, Bebas, Adil?

Ya, auta jugak adanya!

Manyak lagi pos dan berita bagus Wa baca kat sini:

http://www.malaysiakini.com/

2 comments:

sheikh teluk intan said...

Yeop Bang,

Susah nak cari, badan samada yang dibentuk oleh kerajaan atau bukan kerajaan yang total bebas dan adil di bumi ini. Samada ianya peralatkan atau mempunyai sedikit atau banyak tendensi untuk memihak kepada golongan tertentu.

Bab ini susah teman nak huraikan Yeop.

Tok Bebayang Acheh Dan Cucunya ZiZi said...

Sheikh Teluk Intan,

Rasanya boleh juga Teman fahami.

Namun, si pemihak itu berbohong pula yang dia memang tak teluih, tak adil...

Itu yang rasa macam minum jus cili je Teman pun...