Gelombang Rakyat

biGlory - Betulkah Siapa Buat Aduan Palsu Didakwa..? Mungkin Ini Jawabnya!! Malaysiakini

Zubli Zainordin







mSTAR OnLine melaporkan:

KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (gambar) berkata sesiapa yang membuat laporan palsu kepada Suruhanjaya Pencegahan...

Sambungan di sini:

http://www1.mstar.com.my/

Betul. Kita tidak terfikir individu dan laporan begitu dimuliakan. Ataupun dibiarkan sahaja.

Terfikir pulak, kenapa orang yang pernah membuat laporan palsu, fitnah, niat menjatuhkan orang lain, termasuklah aduan politik wang, tidak didakwa...

Jika pernah didakwa...maka berapa ramai yang telah didakwa?

Tapi belum dengar pendawaan begitu lagi.

Jika ada, sila beritahu.

Soalnya, betulkah akan didakwa?

Nak laporan polis pun, ini jadinya...

Malaysiakini melaporkan:

  • Polis guna meriam air surai penyokong Uthayakumar
    Abdul Rahim Sabri | Feb 28, 09 12:05pm
  • dikemaskini Polis melepaskan tembakan meriam air untuk menyuraikan kira-kira 300 orang yang berhimpun di luar ibu pejabat polis Brickfields untuk membuat laporan polis beramai-ramai berhubung layanan terhadap tahanan ISA, P Uthayakumar. [VIDEO DI DALAM]LAGI
  • Buat laporan polis
    Sudah bersurai
brickfields uthayakumar hindraf 280209 outside police stationbrickfields uthayakumar hindraf 280209 water cannon









Makanya, Betulkah Siapa Buat Aduan Palsu Didakwa..?





Reblog this post [with Zemanta]

4 comments:

muadzam said...

buat laporan palsu akan didakwa...buat MB palsu tu camner najib???ko ni pengecut la najib....

Zubli Zainordin said...

Muadzam

Depa buat-buat tak nampak jer ye..?

sheikh teluk intan said...

Yeop bang,

Ada orang matanyer tak buta tapi hatinyer buta. Bila hati buta, si mangkuk ni bolehlah ugut rakyat.Mangkuk nih tak sah kalau dia tak guna polisi, SpeRma, duit haram, istana, Ngo ,Tok Mufti hatta gangster sekalipun.

Mangkuk macam nih tak ada kekuatan diri.

Yeop bang, di Malaya la nih demokrasi semakin hampir pada saat kekojolannyer.

Teman kesian nengok rakyat keturunan India seramai 300 orang yang nak buat report kat polisi mengenai nasib malang pejuang mereka yang dilayan macam hampeh di Kamunting sebaliknyer mereka pulak yang dipancut dengan air entah apa-apa oleh polisi.

Patutnyer berilah layanan yang sewajarnyer. Sekurang-kurangnyer sediakan kopi secawan sorang buat mereka.

Yeop bang ,maaflah teman meto betoi sejak dua menjak nih!!

Zubli Zainordin said...

Sheikh Teluk Intan...

Kalor depa pancyiut air kopi jantan, suam, teman pun join sekali.

ayor susu anu, pernah rase?

Bubuh dalam mangkok hayun, hirup...

Syedap Wa cakap Lu!