Gelombang Rakyat

biGlory - Episod Perak Kuaser Chiayper Bekuaser..? Malaysiakini

Zizi Cucu Tok Bebayang Acheh

Ini kalau cam lari 100 meter, episod Perak, dah champai 80 meter.

Sikit lagi, akan nampak chiayer menang.

Pemimpin politit Lah kan..?

Malaysiakini lapor nii:

Kuaser Menteri Besar. Kuaser Speaker DUN. Kuaser Sultan. Kuaser Mahkamah. Kuaser Rakyat.

Sumer kuaser, tembong!

Fuyooo!!!

Bedepan kuaser Speaker DUN, V Sivakumar, ialah loyer wakil BN, ke Mahkamah failkan saman legal sopayer Zambry dapat injunksi untok hentikan sidang emergensi DUN Perak esok.

Kirer Speaker DUN panggil sidang emergensi tuu, sah ler ye?

Dalam maser nan samer, Exco BN, Mohd Zahir Khalid, tlah antar notis rujok V Sivakumar kat Komiti Hak ngan Kebebasan, ateh tudohan salah guna kuasa.

Rujok pader tindakan Sivakumar menggantung nyer, Zambry ngan limer Exco bebraper ari lalu.

V Sivakumar plak, belum dapat aper-aper notis lagi.

Sblum nii, Najib kata sidang tuu tak sah, sbab dah jadi kes Mahkamah. Kalor gitu, sah ker Zambry jadi MB?

BN Panik!!!

Satu per satu, tindakan depa.

Ewah!

Samer-samer kiter nengok aper jadi lepeh nii.

Ader kaitan gak:

Kat Malaysiakini:

  • New legal drama in Perak
    Mar 2, 09 12:41pm
  • LIVE REPORTS Apart from an injunction to stop the emergency meeting of the state assembly tomorrow, the Perak BN has served notice to refer the speaker to the rights and privileges committee.MORE
  • Hearing at Ipoh High Court this afternoon?
    Speaker accused of being disloyal to sultan
Lagi? Tunggu ya...


Reblog this post [with Zemanta]

2 comments:

muadzam said...

bn yg dikepalai najib memang satu persatu kebodohan ditunjukkan....satu persatu rahsia kebangangannya terserlah....memang najib ni seorang yg ikhlas dlm membuat perkara2 yg bodoh ini.....susah nk cari orang yg menonjolkan kebodohannya....tapi sekarang dh jumpa kat malaysia lak tu.....wow suka la tu konco2nya....diorang ada calon camtu....takziah umno...

Zubli Zainordin said...

Najib pemimpin UMNO itu kita tak kisah.

Kita kena juga jika dia Perdana Menteri Malaysia.

Kat situ bezanya Muadzam...