Gelombang Rakyat

BiGlory - UmmiAnni Kongsi Klip Video # 3 Perhimpunan PPSMI..! Malaysiakini



Dari Blog

~♥ aku ♥~

Foto Saya
~♥ UmmiAnni ♥~
email : hani_nasution@yahoo.com.my / hani.nasution@gmail.com
Lihat profil lengkap saya

Dicatat Oleh ~♥ UmmiAnni ♥~ ke (`•.¸♥ UmmiAnni ♥ ¸.•´) di 3/07/2009 06:51:00 PM






Beratus-ratus penyokong Perhimpunan 100,000 Rakyat, dianjur bagi membantah pelaksanaan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Ingeris (PPSMI), merempuh polis tetapi berj...
Beratus-ratus penyokong Perhimpunan 100,000 Rakyat, dianjur bagi membantah pelaksanaan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Ingeris (PPSMI), merempuh polis tetapi berjaya disuraikan daripada memasuki kawasan Istana Negara. Beratus-ratus penyokong merempuh sekatan polis - bermula di Masjid Negara kira-kira pukul 2 petang tadi untuk menuju ke Istana Negara. Perhimpunan itu dianjurkan oleh Gabungan Mansuhkan PPSMI (GMP).
Category: News & Politics

Di Malaysiakini:

Demo anti-PPSMI dihujani gas polis
Jimadie Shah Othman & Abdul Rahim Sabri | Mar 7, 09 1:54pm
kemaskini 6.19pm Gerakan aktivis bahasa menentang dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) mencipta sejarah apabila turun ke jalan raya, mengulangi peristiwa perarakan Keranda 152 beberapa dekad lalu.

ppsmi march 070309 crowd.jpgPeristiwa bersejarah pada 3 Mac 1967 itu bagi membantah Rang Undang-undang Bahasa Kebangsaan di Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), waktu itu antara lokasi penting kegiatan sasterawan dan intelektual Melayu.

InsyaAllah Bersambung...






Reblog this post [with Zemanta]

0 comments: