Gelombang Rakyat

Lawak Pemimpin - Kenapa Orang Lain Kritik Kami?

Zubli Zainordin AvatarZubli Zainordin ialah Blogger pengkhususan Pemimpin Politik di Blog nya A Total Blog, dan Satu Blog Total. Di Blog Combined Forces Of Malaysian Bloggers, Zubli Zainordin Penulis Jemputan Dr Sid.



Pemimpin UMNO teruk dikritik ramai. MCA dan Parti Gerakan Rakyat Malaysia juga. Kadang-kadang MIC. Jadi mungkin mereka hairan kenapa mereka dikritik. Pemimpin pembangkang, Blogger, Forumer, sebahagian Rakyat jelata yang mula sedar akan kepincangan mereka, masih mengkritik.

Tak patut pemimpin Barisan Nasional dikritik?

Ibu Mertua Ku
www.pnm.my

Hayati kisah BadRoll, pemain musid menantu Mak Dara, yang kehabisan duit dan mula tinggal bersama isterinya di satu kawasan apartmen murah.

...

Mak Dara: Hello! Kasi saya cakap sama anak saya, Sabariah. Afa wrong numba? Saya dail betul, asyik-asyik dapat Syarikat Jual Tahi Unta. Saya tak mau cakap sama Husin Lempoyang! Saya mau cakap sama itu Sabariah. Cefat!

BadRoll: Mak you Lah Darling...

Sabariah: Hello! Mak ya?

Mak Dara: Macam mana kehidufan kamu Sabariah?

Sabariah: Teruk Mak! Kawasan ini ramai orang yang terpekik terlolong tiap-tiap pukul 1 pagi sampai 2 pagi. Ada yang baling batu bata kena dan pecah tingkap rumah kami.

Mak Dara: Kamu ngan suami buat apa masa itu?

Sabariah: Kami tak buat apa-apa. Kami duduk diam-diam. Abang BadRoll Seksafon, saya nyanyi Karaoke.

...

Kuang! Thak!! Syedar!!!


Begitu Lah, jika para pemimpin Barisan Nasional hebat..
Siapa nak kritik ya dak?


Lagu Lama Hiburan Seksafon Daa...

0 comments: