Gelombang Rakyat

Bila Zahid Hamidi Bertanding Timbalan Presiden UMNO, Apa Ertinya?

Penulis:

Zubli Zainordin AvatarZubli Zainordin

Pos # 78

Di TranungKite OnLine:

.
Apa Mesej Zahid Hamidi Bertanding Timbalan Presiden UMNO?
Dilulus terbit pada Thursday, October 02 @ 21:49:43 MYT oleh greenboc
Analisis Isu Oleh zublizainordin

"Khabar terkini ialah Zahid Hamidi sedia bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO, dalam Pemilihan Pemimpin di Perhimpunan Agung UMNO, yang telah ditunda tarikhnya ke 9 Mac, 2009.

[2.jpg]

Adakah ini menjawab persoalan yang dikemukakan oleh ulitmayang, lulusan Greenboc, di TranungKite OnLine tidak berapa hari dahulu?


Projek Mahathir Berjaya !!! Pak Lah “Kambing Hitam” , Siapa “Kuda Hitam” ?
Dilulus terbit pada Monday, September 29 @ 14:53:04 MYT oleh greenboc
Analisis Isu Oleh ulitmayang

"a
Pertama , Kononnya akan muncul nya Calon-calon
" Kuda Hitam " atau nama-nama yang tidak disangka akan muncul menawarkan diri untuk merebut jawatan tertinggi UMNO Presiden atau Timbalan, pada pemilihan yang dijadual berlangsung Mac tahun depan Ia akan bergantung kepada keputusan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mahu mempertahankan jawatannya atau tidak , wlaupun ada yang cuba mempertikaikannya, kata mereka " Wajarkah teori 'Kuda Hitam' "

Ataukah ada yang lebih dari itu?

Perhatikan bahawa: Zahid Hamidi tidak bertanding jawatan Presiden UMNO, atau Naib Presiden UMNO. Jawatan yang mahu ditandinginya ialah Timbalan Presiden UMNO.

3 pengertian yang berkemungkinan, ialah:

01. Isyarat kepada semua, bahawa gandingan Abdullah Ahmad Badawi bertanding untuk jawatan Presiden UMNO, dengan Mohd Najib Abdul Razak bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden UMNO, bakal tidak menjadi kenyataan.

02. Isyarat kepada UMNO Bahagian, bahawa gandingan Mohd Najib Abdul Razak bertanding untuk jawatan Presiden UMNO, dengan Muhyiddin Yassin bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden UMNO, kini bakal terdapat satu pilihan lain.

03. Isyarat tambahan kepada UMNO Bahagian, bahawa gandingan Mohd Najib Abdul Razak bertanding untuk jawatan Presiden UMNO, dengan Zahid Hamidi bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden UMNO, bakal mahukan dijadikan pilihan.

Hal ini dapat difahami bahawa terdahulu terdapat:

01. Gandingan Abdullah Ahmad Badawi bertanding untuk jawatan Presiden UMNO, dengan Mohd Najib Abdul Razak bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden UMNO.

02. Tiada gandingan Mohd Najib Abdul Razak dan Muhyiddin Yassin bertanding untuk jawatan Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO.

03. Tiada gandingan Tengku Razaleigh Hamzah dan Muhyiddin Yassin bertanding untuk jawatan Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO.

04. Ada kemungkinan Muhyiddin Yassin bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden UMNO. Jika selepas pengumuman Abdullah Ahmad Badawi sama ada bertanding atau tidak jawatan Presiden UMNO, maka Muhyiddin Yassin berkemungkinan juga bertanding untuk jawatan Presiden UMNO, dan tidak berkemungkinan bertanding mengekalkan jawatan Naib Presiden UMNO.

05. Tengku Razaleigh Hamzah hanya mahu bertanding jawatan Presiden UMNO. Itu sahaja. Selainnya siapapun bertanding apa jawatan terpulanglah kepada mereka masing-masing.

Jelas bahawa, satu maklumat baru memberi pelbagai pengertian kepada kemungkinan yang dulu dan yang kini. Namun, InsyaAllah, kita saksikan sama-sama rentetan peristiwa seterusnya khususnya apa yang akhirnya bakal terjadi.

Sebab ada ketikanya calon menarik diri di saat-saat akhir, atau sesuatu di luar jangkaan berlaku. Setakat ini, begitulah.

Rujukan:


http://atotalblog.wordpress.com/2008/10/02/the-possible-umno-teams-for-president-and-deputy-presiden-posts/

http://satublogtotal.blogspot.com/2008/10/nak-tanya-pahang-daily-kuda-hitam.html
"

Last 10 News Submissions sent by zublizainordin:
  • Apa Mesej Zahid Hamidi Bertanding Timbalan Presiden UMNO?
  • Misteri Pertukaran Portfolio Di antara Pak Lah & Najib Mula Terungkai?
  • Masih Berhelah Maka Sukar Untuk Dipercayai Pak Lah Bersara Awal...
  • 1 Syawal 1429 Pak Lah Minta Maaf Saya Maafkan Tapi Tetap Lah Letak Semua Jawatan
  • Pak Lah Sudah Jumpa satu Rentak Baik Punya Justru Sistem Tundaan Automatik
  • Dr M Nampak Pak Lah Guna Kuasa Memberi Ganjaran Untuk Kekal Presiden UMNO?
  • Majlis Tertinggi UMNO Palu Muzik A-Go-Go Tapi Pak Lah Buat Tari Inang
  • Kenapa Pula Pak Lah Kena Lepaskan Jawatan Presiden UMNO?
  • Informan Dan Pak Lah Di Antara Dengar Fakta Atau Auta
  • Pak Lah Tidak akan Letak Jawatan Dan Terus Kekal Jawatan Presiden UMNO & PM

  • InsyaAllah, ada lagi pos berikutnya di sini...

    1 comments:

    Zainal A. Kasim said...

    Cadangan Zahid untuk bertanding jawatan no. 2 adalah terlalu awal. Apa yang hendak dikejar oleh beliau? Dalam cubaan untuk mengejar jawatan no. 2, dia juga "tersasul" kerana menggambarkan Muhyiddin sebagai tidak sopan kerana "berusara keras" terhadap kepimpinan parti.

    Di mana kesopanan Zahid sendiri apabila beliau juga nampak "tidak sopan" kerana menegur orang yang lebih tua, lebih senior dan lebih pengalaman dari beliau di hari raya ini?

    http://c-bok.blogspot.com