Gelombang Rakyat

Peleknya Pelan Peralihan Pak Lah Kepada Najib

Abdullah and Najib
thestar.com.my
Abdullah Ahmad Badawi tidak lagi mampu nak buat macam-macam. Untuk meninggalkan legasinya sebagai pemimpin, dia sudahpun terlewat dek lembab. Masih kedengaran dia ingin membuat itu dan ini, namun entah bila dia nak mulakan. Habuk pun tarak.

Dengan demikian eloklah Abdullah Ahmad Badawi bersara seawal 9 Mac 2008.

Kemudian disebutlah pelan peralihan yang diselaputi rasa entah iya entahkan tidak, di antara Abdullah Ahmad Badawi kepada Mohd Najib Abdul Razak.

Maka mulalah orang memerhatikan Mohd Najib Abdul Razak sebagai pemimpin dan kemungkinan kepemimpinannya.
Najib and Abdullah
tunkuaisha.blogspot.com
Tiada apa yang menarik atau menyeronokkan. Dengan tradisi pegangannya dan kesinambungan kepemimpinannya, Mohd Najib Abdul Razak tidak langsung kehebatannya.

Tidak jelas Mohd Najib Abdul Razak sendiri mahu memacu parti. gabungan, negara, dan Rakyat Malaysia. Kelihatan dia lebih berjaya jika duduk kedudukannya ialah sama ada di sebalik, di belakang atau di bawah kepemimpinan Abdullah Ahmad Badawi.
Mahathir dan Najib
www.asiaone.com
Jika pun dia ditonjolkan ke depan, Mohd Najib Abdul Razak dkhuatiri sebahagian sebagai pemimpin dibayangi Mahathir Mohamad. Atau dibayangi individu yang dikhuatiri lebih mentap daripadanya dalam menentukan dasar negara di kerusi Perdana Menteri kelak.
Wan Azizah Wan Ismail
proreformasi.blogspot.com
Azizah slams power transition plan
Rahmah Ghazali | Nov 29, 08 1:00pm
PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail today slammed the March transition plan of Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi and his deputy, Najib Abdul Razak, saying it would not bring any positive changes to the country.
Back to the 'old regime'
Pakatan willing to 'return royal immunity'
Sementara tidak nampak lagi seorang pun lain-lain pemimpin UMNO yang layak menduduki kerusi Perdana Menteri menggantikan Abdullah Ahmad Badawi, namun lega sedikit rasanya jika Muhyiddin Yassin menjadi pilihan ketika Abdullah Ahmad Badawi dan Mohd Najib Abdul Razak berasa awal sekaligus.

Namun di Malaysia keyakinan semakin meningkat dengan harapan bahawa Anwar Ibrahim dapat membentuk kerajaan baru Pakatan Rakyat dan menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Diiringi pemimpin PAS dan DAP yang semakin meningkat kehebatan mereka berbanding Ong Tee Keat, dan lebih-lebih lagi Chua Soi Lek, dan juga S Samy Vellu dan Koh Tsu Khoon.

Perubahan! Jom kita mulakan di Sarawak...

Sarawak - next PKR's target
Tony Thien | Nov 29, 08 6:40pm
Top PKR leaders made it clear today that Sarawak is the party’s next target of a take-over to replace the Sarawak BN government led by long-serving Chief Minister Abdul Taib Mahmud.
Formidable but can be overthrown
Wealth in the hands of a few
Perubahan

0 comments: