Gelombang Rakyat

BLOW - Internet Meragam Geram Pun Situasi Politik Rencam

Apa sudah terjadi? Internet sini meragam daa. Bila on, ia putus putus. Off, on mula semula. Sama juga lah. On putus-putus. Adeh! Nak wat cam ner nih..?

Sedangkan, nampak macam panas jer kat Perak. Pekan pun disebut. Bahangnya sampai ke sini ya. Apa sudah jadi daa..

SMS bertalu-talu datangnya ke sini. Dari sogo, KL, Ipoh, dan Afrika juga ada. Tapi, belum pun tahu hujung pangkalnya daa.

Apapun geram tidak berguna lah. Ibarat telor asin ditabur sesudu garam, lepas taruh kicap, kunyah lama-lama baru telan lah. Baru tahu, macam mana rasanya kicap garam ada rasa, tapi lidah beku semacam sudah tiada.

Diam saja lah. Sambil mula faham lah situasi sudah satu macam jadinya ya bila politik semakin rencam.

Adeh!

4 comments:

radenjowo said...

Ahh ... sudah berubah nampaknya
Wakakakaka !!!

Gelombang Rakyat said...

Wahai Radenjowo,

Neng kene jomplos wal endel.

Aku arek turu.

Itu Budak Acheh daa.

Dicacaknya bendera kat sini, bukit pulak ditaji.

Apa bleh wuat, rono lah teku. Aku calok ambung kue.

ISA said...

Aku tak campur.... ha..ha..ha...

Pasal tak paham bahasa apa tu...

Gelombang Rakyat said...

ISA

Tak leh campur semenarnya, sat gi jadi Radentsunami lak.

Pun begitu, sambil nunggu tu, aku translationnizationness sikit.

Kami itu cyeritha wes mangan punyia bahasa.

Pernah popular dalam pelem P Ramlee, Ali Baba Bujak Lapok.

Jika buat ayat dari bahasa ini, pintu gua tak leh bukak.

Bayangkan..!