Gelombang Rakyat

BLOW - Amboi! Episod Keji Di Perak Naikkan Semangat Beberapa Pemimpin UMNO BN Negeri Lain Angkuh Semula..!

Cucu Cina AchehZiZi,

Cucu Tok Acheh Pedagang Cina

Ahli BLOW - Blogger Wawasan
Prima Maya Bloggers Network @ Selangor Malaysia

Macam memang budayanya pemimpin UMNO dan BN. Angkuh! Perbuatan dibenci Rakyat Malaysia dan termasuk Lah ahli UMNO sendiri.

Namun, mereka ini rata-rata tidak berani angkat kepala. Mondok seketika sejak PRU 12, kemudian berterusan di P 44 dan apa tah lagi selepas P 36.

Episod keji UMNO BN merampas negeri Perak telah menjadi bekalan pencetus untuk sebahagian mereka menjadi angkuh semula.

Mereka bukannya hendak mengakui kesalahan tersebut, sebaliknya mahu menegakkan betul dengan menyalahkan pemimpin Pakatan Rakyat.

Angkuh mereka sedang diperhati Rakyat Malaysia.

Muka ini Lah nanti yang mesra, yang manis, yang salam semua, yang ambil hati bila tiba pilihanraya.

Usah terkejut nanti, bila Rakyat Malaysia sudah meluat dan memberi Phrak Thuih!

Sindri mau ingat..!

2 comments:

paloi bin mulau said...

kalau kita perati elok2 pemimpin amno je yang kecoh. awat mca mic gerakan dll semua senyap sepi?

sian amno masih belum sedar. parti2 lain tu sedar sgt2 bangsa depa memang tak sior dah ngundi amno lepaih ni.

depa nak tegur tak berani. amno tuan depa. jadi senyap lagi baik.

ZiZi said...

Paloi Mulau

Dalam hati depa, depa tahu antara betul dan salah.

Udah UMNO buat, UMNO kena, nak untung, jaga perasaan ahli parti masing-masing, buat derk je lah.

Teruk bebenor depa nii.