Gelombang Rakyat

Lawak PM - Salesman Buku Che Det

Betulkah para pemimpin UMNO jarang baca buku? Jika Rakyat Malaysia, katakanlah, membaca dua buku setahun, berapa bukukah pemimpin UMNO baca?

Khabarnya Mahathir Mohamad bukukan pos di blognya. Hebat!

Saya pernah dengar bahawa Mahathir Mohamad rajin membaca buku, dan tulis bukupun dia rajin juga.

Dan saya pernah dengar bahawa Abdullah Ahmad Badawi tidak membaca buku. Betul ke nii. Tak kan kot.

Jom kita pergi tanya seorang Salesman yang menjual buku Che Det kepadanya.

Bagaimana agaknya lawak jadinya ya?

Begini kot!


Blogger Zubli Zainordin komen...

Incik, saya mukan mau juan ini muku. Tapi ini muku manyak magut. Angkat satu Incik.

Tak mau!

Mulah kasi punyia...

Tak mau! Tak mau Lah...

Gua kasi niskaun.

Tak mau jugak.

Wah! Suwey Lah, pagi mangun jumpak you!

Ini, tak paa, akan flee, gua kasi.

Tak mau jugak.

Apa pasat aargh?

Beli kah, kasi kah, saya bukan baca.

You talak maca muku aargh? Pakai cantik macam pantai, tapi talak maca muku nanti chati boloh!

Tak pa Lah, bodoh pun, saya dok keghusi nombor 1 Malaysia.

(Macam pernah aku tengok dia ini, tapi di mana ya? Tanya satu soalan mungkin confirm kot) Okay, dali tahun 2003 sampai 2008 belapa muku you maca?

Satu.

Apa taitel siapa tulis punyia?

Tak tau penulis. Dia punya title 555.

Husin Lempoyang, you tolong jual Saddiq nii sat, sambil dia dok kena juai tu, you usher buku Che Det kat dia noo...

2:10 AM

Dapat Ilham kat sini:

Ana

My Photo
Husin Lempoyang
Hehehe. Peniaga unta di Bazaar Baghdad. Pelakun sambilan wayang P Ramlee. Blogger satira blogospera Malaysia.
View my complete profile.

(Hasbullah Pit Komen Saya Edjas)

Maka, ada disebut di Blognya Husin Lempoyang, Pak Mentua Abdul Wahub Berkata:

Jangan marah aargh, gurau sahaja. Jikalau marah, nanti kena jual!

0 comments: