Gelombang Rakyat

BLOW - Menang Jangka Pendek Dan Jangka Panjang..!

Official Logo of Pan-Malaysian Islamic Party (...Image via Wikipedia

Cucu Cina AchehZiZi,

Cucu Tok Acheh Pedagang Cina

Ahli BLOW - Blogger Wawasan
Prima Maya Bloggers Network @ Selangor Malaysia

Saya yakin dan percaya, Rakyat Malaysia dan Negara Malaysia maju dan makmor, andai pemimpin utama negara dari Pakatan Rakyat, manakala kerajaan negeri dan pusat dari Pakatan Rakyat.

Kini semacam ada pihak mahu menggertikan N untuk Najib, maka perlangsungan memihak kepada Mohd Najib Abdul Razak.

Bagaimanapun, andai diakui menang, maka kemenangan ini adalah kemenangan jangka pendek. Sebab andai matlamat tercapai, bijakpandai dan mukhlisin jijik melihat cara yang digunakan.

Anwar Ibrahim molek melihat kembali kemantapan dalam PKR - Parti Keadilan Rakyat, dan keharmonian dalam Pakatan Rakyat. InsyaAllah Rakyat Malaysia terus bersama Pakatan Rakyat sehingga PRU 13 dan seterusnya.

Pelajaran paling besar dari episod di Perak ialah, sudah tiba masa dan ketikanya PAS - Parti Islam Se-Malaysia, merapatkan ukhuwah, dan mencari titik persamaan dalam parti. Khususnya di antara pemimpin ulamak, pemimpin korporat, dan pemimpin muda. Serta jika ada lain frasa, namun masih mendaulatkan Islam.

PAS molek berusaha supaya melahirkan para pemimpin bertaraf Perdana Menteri Malaysia, yang World Class, untuk tempoh 50 tahun akan datang.

Ya, bermula sekarang...

Reblog this post [with Zemanta]

0 comments: