Gelombang Rakyat

Lawak Pelajar - Cita-cita

Zubli Zainordin AvatarZubli Zainordin ialah Blogger pengkhususan Pemimpin Politik di Blog nya A Total Blog, dan Satu Blog Total. Penulis Aktif di TranungKite OnLine ini, juga ialah Penulis Jemputan Dr Sid, di Blog Combined Forces Of Malaysian Bloggers.



Kononnya di sebuah sekolah, guru pun bertanya para pelajar apa cita-cita mereka, pekerjaan pilihan masa depan.

Pelajar 1: Saya nak kerja kerani pun tak apa asalkan bukan guru sekolah.

Guru: Kenapa pula?

Pelajar 1: Saya takut pelajar tendang perut saya!

Pelajar 2: Saya nak jadi Rajalawak macam Nabil, dan Penyanyi macam Mawi.

Guru: Sebabnya?

Pelajar 2: Glamor Cik gu!

Pelajar 3: Saya nak jadi Datuk, mana-mana Bandar terkemuka di Malaysia.

Guru: Kenapa?

Pelajar 3: Sebab boleh terbang ke luar negara 2 kali atau lebih sebulan, belanja RM 1 juta atau lebih duit poket setahun.

...

Kuang! Jeng!! Jeng!!!

4 comments:

Anonymous said...

Nak jadi bini Datuk di Bandar

( nama kampung saya Kampung Bandar, Baling, Kedah )

Anonymous said...

Sefahaman dan seketahuan saya, pelajar lelaki melayu cita2 mereka adalah menjadi mat rempit, takpun mat hidu, tak pun tentulah mat ketum.

yang pompuannya plak menjadi artis, samada yg 'terlampau' atau yg sengaja melampau. Mudah jadi kaya, jadi pompuan simpanan, jadi sundal, anak ayam, anak ikan dsbnya.

tak caya? lebih baik korang percaya ja lah. itulah hakikat dan kebenarannya.

Gelombang Rakyat said...

Kujie,

Saya rasa ada beza di antara jadi bini dan jadi isteri.

Tentu syok ya, jika jadi teman hidup Datuk di Bandar...

Gelombang Rakyat said...

Memang anak Melayu trendnya boleh dibaca dan dijangka oleh yang kenal maknikam...Johari Shaari.